Leapmotor Forum banner

Langzame thuislading.

569 views 9 replies 4 participants last post by  Rob  
#1 ·
Heeft iemand problemen gehad met de langzame oplaadsnelheid thuis? Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd met mijn C10 en het haalt maximaal ongeveer 3,5 kW. Ik gebruik dezelfde kabel die ik voor mijn Leaf gebruik, die ik net heb geprobeerd en die oplaadt met zijn volle 6,6 kW, en er zijn geen limieten ingesteld op mijn oplader. Ik heb in de auto gezocht naar een snelheidsbegrenzer voor het opladen, maar kan er geen vinden. Heeft iemand iets soortgelijks ervaren? Bedankt

#3 ·
Bedankt voor uw reactie. Het lijkt waarschijnlijk dat het een probleem met de auto is. Ik heb de Ohme epod en het is al 18 maanden geen probleem op mijn Leaf. Bij maximaal opladen zou het altijd 6,6 kW bereiken. Maximaal opladen op de C10 geeft 3,5 kW. Een ander probleem om de dealer te informeren, slechts 3 dagen nadat ik de auto heb gekregen.

#4 ·
Bij het lezen van de technische specificaties voor zowel de C10 als de ohm epod, zou de C10 tot 6,6 kWh moeten kunnen opladen.

Hoe zo snel mogelijk volledig op te laden ('Max Charge') suggereert dat de gebruiker in de app een maximale oplaadoptie selecteert - waarschijnlijk bij elke oplaadbeurt - anders kiest de oplader langzamere oplaadbeurten, afhankelijk van de tijd van de dag, de directe prijzen, etc.

Ook lijkt de app verschillende oplaadprofielen aan te bieden voor verschillende auto's, misschien probeert hij de C10 op te laden alsof het uw Leaf is.

Omdat er subtiele verschillen tussen de auto's zullen zijn, kunt u misschien een nieuw oplaadprofiel voor de C10 aanmaken?

#5 ·
Ohme heeft Leapmotor in hun app en ondersteunt het, maar ze hebben de Leapmotor API niet, dus de Ohme communiceert niet rechtstreeks met de auto, maar hij kent de maximale laadsnelheid en de batterijcapaciteit.

Let ook op: als je op 40% zit en je wilt opladen tot 90%, selecteer je in de APP 50%.
Ik heb een vast tarief, dus het maakt niet uit wanneer ik oplaad, dus ik gebruik de Max-modus.
Als je een tarief hebt geselecteerd, wordt over het algemeen slim opladen gebruikt, dat wordt bepaald door groen te zijn, afhankelijk van de netwerkomstandigheden. De Max-modus overschrijft dit.

Hopelijk voegen ze in de loop van de tijd de API-functionaliteit toe aan de oplader en kun je één APP gebruiken, omdat de oplader weet hoeveel stroom je auto heeft. Gebruik tot die tijd de Leapmotor APP om te zien wanneer je het opladen moet stoppen.

#6 ·
Ik had mijn Ohme al ingesteld op het C10-profiel en dat was degene die ik gebruikte, maar het kreeg nog steeds maar 3,5 kW.

Ik gebruik niet de kabel die bij de auto zat, want die is zo kort, maar de kabel die ik gebruik, heb ik gebruikt op meerdere verschillende merken EV's en die laden allemaal met maximale snelheid, d.w.z. 6,6 kW op de Leaf en 7,2 kW op Tesla en Volvo.

Ik kan niet bedenken wat het anders zou kunnen zijn dan een probleem met de auto?

#7 ·
Ik heb mijn nieuwe Leapmotor C10 onlangs voor het eerst aangesloten op mijn Pod Point EV thuislader en het duurde ongeveer 10 uur om slechts ongeveer 19% lading toe te voegen. Ik ben woedend en mijn dealer biedt helemaal geen ondersteuning. Wat is er aan de hand? Mijn Volvo XC40 duurde vroeger ongeveer 9 uur om volledig op te laden en ik wil dat dit ook het geval is met de C10. De auto gaf aan dat het ongeveer 35 uur zou duren om volledig op te laden, wat absoluut belachelijk is. Ik stuur deze auto terug als ze dit probleem niet kunnen oplossen!