Leapmotor Forum banner

Intermitterend laadprobleem.

150 views 4 replies 3 participants last post by  Dave  
#1 ·
Ik heb een intermitterend probleem met opladen. Ik gebruik Octopus Intelligent Go met een zappi lader en een C10. Wanneer het laadschema begint, start de lading soms niet. De zappi wacht om op te laden, maar zegt "EV voorkomt opladen". Als ik de schuifregelaar voor de laadlimiet in de Leapmotor-app aanraak zonder de waarden te wijzigen, is het net alsof de auto is wakker gemaakt en het opladen begint. Soms werkt dit ook niet, dus heb ik de kabel losgekoppeld, weer aangesloten en vervolgens die schuifregelaar weer aangeraakt. Dat lijkt het op te lossen. Ik heb gecontroleerd of er geen laadschema in de auto staat en of de auto vergrendeld is. Ik heb de zappi uit mijn Octopus-account verwijderd en de stroomonderbreker ervoor een uur uitgeschakeld voordat ik deze opnieuw heb geïntegreerd met Octopus. Het probleem is er nog steeds. Meestal is het oké, maar ik heb deze af en toe glitch! Enige suggesties?

#3 ·
Nog wat meer informatie hierover. Ik heb de auto gisteravond aangesloten en de autoscheduler gebruikt. Dat werkte allemaal prima. Ik heb toen de autoscheduler uitgeschakeld en de zappi opnieuw geĂŻntegreerd met Octopus en gevraagd om 20% lading, aangezien de batterij op 84% stond. Na het aansluiten van de auto gaf de zappi aan te wachten op surplus. Octopus gaf een laadsleuf en de zappi reageerde door te proberen een lading te starten. Ik hoorde de relais inschakelen en er werd een paar seconden stroom geleverd voordat het stopte en de lader "Vertraagd" aangaf. De zappi-app zei dat de EV de lading verhinderde en de Leapmotor-app zei dat het opladen van de auto voltooid was - wat duidelijk niet het geval was, aangezien de batterij-indicator 84% aangaf en de laadlimiet op 100% is ingesteld.
Het lijkt erop dat de laadsoftware van de auto niet om kan gaan met commando's van de zappi om een lading te starten. Het heeft in het verleden prima gewerkt, dus ik vraag me af of er een manier is om de laadsoftware van de auto opnieuw in te stellen?

#4 ·
Ik heb een vergelijkbaar probleem met een Ohme Home Pro oplader, Ohme heeft geen Leapmotor API, dus het weet nooit hoeveel lading er nog over is of hoeveel lading er in de batterij zit.

Ik heb het opgegeven met geplande ladingen en gebruik gewoon de max-modus en vertrouw erop dat de Leapmotor stopt bij 90% of 100% als ik op een lange reis ga.

Ik geloof dat de Zappi 3 oplaadmodi heeft

Eco
Eco +
Snel

Wat gebeurt er als je in de snelle modus probeert in te stellen op 90% in de Leapmotor APP?

Kunt u een aangepast prijsplan instellen op de Zappi?

Ik heb twee tarieven ingesteld, standaard ma - za en goedkoop tarief tussen 11 uur - 16 uur zondag

#5 ·
Bedankt Pedz2301
Ik heb geen probleem met het gebruik van een gepland opladen op de auto of de zappi. Dit is alleen terwijl ik Octopus Intelligent Go gebruik. Dit tarief opent veel goedkopere elektriciteitstarieven en laat de rest van het huis profiteren van die tarieven terwijl de auto wordt opgeladen. Kernuren zijn 23:30 - 05:30, maar vaak lopen deze tarieven door tot midden op de volgende ochtend vanwege de intelligentie die in het product is ingebouwd om te profiteren van groene energie. Geweldig om de batterij opgeladen en de hot tub warm te houden :cool: