Leapmotor Forum banner

Is er in Australië iemand bijgewerkt naar iets nieuwer dan 3.40.21?

182 views 9 replies 4 participants last post by  TerraWalker  
#1 ·
Ik zag een paar berichten die de nieuwe update de "Augustus"-update noemden. Nou, het is midden september en ik ben nog niet gevraagd om nieuwe OTA-updates te installeren.
Het lijkt erop dat de updates per regio worden uitgerold. Dus ik wilde vragen of iemand in Australië de nieuwe update heeft ontvangen.
Ik ga ervan uit dat Australië in één keer wordt uitgerold, aangezien er geen verschillen nodig zouden moeten zijn voor verschillende staten en territoria.

#5 ·
Beste LEAP-eigenaren,
Ik wacht op deze broodnodige update. Wat ik begreep, zijn de ADAS-instellingen nu gepersonaliseerd en blijven ze voor altijd bestaan. Heeft iemand dit gemerkt, om de LKA-sturing naar links en rechts tijdens het rijden te elimineren en alleen op waarschuwing in te stellen.

#6 ·
Beste LEAP-eigenaren,
Ik wacht op deze broodnodige update. Wat ik begreep, zijn de ADAS-instellingen nu gepersonaliseerd en blijven ze voor altijd. Heeft iemand dit gemerkt, om de LKA-sturing naar links en rechts tijdens het rijden te elimineren en alleen op waarschuwing in te stellen.
De instellingen blijven niet voor altijd. Leapmotor heeft een extra optie toegevoegd voor de aanpasbare knop op het stuur. Je kunt deze nu instellen om enkele van de ADAS-instellingen naar een vooraf geselecteerde waarde te wijzigen. Eenmaal ingesteld, hoef je maar één keer op de knop te drukken, dan nog een keer om te bevestigen en de door jou geselecteerde instellingen worden in één keer toegepast. Je moet dit nog steeds bij elke opstart doen, maar het zijn slechts een paar keer drukken op de stuurknop in plaats van door het instellingenmenu te gaan en elke optie afzonderlijk in te stellen. Het bespaart veel tijd.
Het enige probleem is dat niet alle ADAS-functies beschikbaar zijn om te worden opgenomen in de stuurknopfunctie. Dus als je bijvoorbeeld de Emergency Lane Keeping wilt wijzigen, is deze niet beschikbaar en moet je nog steeds elke keer naar de instellingen gaan om die optie te wijzigen. Maar als je geluk hebt en de ADAS-functies die je wilt wijzigen beschikbaar zijn in de aanpasbare stuurknop, dan maakt het het rijden gemakkelijker.
Ik las dat de reden voor al dit gedoe is dat sommige ADAS-functies standaard moeten worden ingeschakeld om te kwalificeren als een geldig ADAS-veiligheidskenmerk. Als de bestuurder ze permanent kon uitschakelen, zou iemand anders de auto kunnen besturen zonder te weten dat verschillende veiligheidsfuncties waren uitgeschakeld. Ik weet niet zeker of dit de juiste of enige reden is, maar het is logisch, aangezien ik er zeker van ben dat Leapmotor hun klanten niet wil kwellen. Ze moeten zich aan de regels houden als ze een bepaalde veiligheidsclassificatie willen krijgen.

#9 ·
Ik wou dat Leapmotor gewoon meer apps via hun app store zou pushen. Als ze Waze, ABRP, Plugshare en de native apps van verschillende streamingdiensten zouden toevoegen, zou dit waarschijnlijk een heel eind komen om het probleem van scherm delen te verminderen. Ja, het zou niet ideaal zijn om elke app (accounts, etc.) te moeten instellen als ze al op onze telefoons zijn ingesteld, maar het zou beter zijn dan een slechte app voor scherm delen. Ik betwijfel of ze Google Maps zouden kunnen krijgen, maar als ze dat konden, zou het zoveel beter zijn. De ingebouwde navigator heeft een vreselijke routeringslogica en met de laatste update is de stem veranderd en de nieuwe klinkt alsof ze proberen te praten terwijl ze huilen. Het geluid is zo schokkerig.

#10 ·
Een andere optie zou zijn om de infotainmentcomputer te upgraden naar de nieuwste. Op die manier zouden we Apple CarPlay en Android Auto kunnen hebben. Hopelijk heeft Leapmotor dezelfde elektrische aansluitingen gebruikt, waardoor de hardware plug-and-play is voor de dealer. Dus in plaats van dat de bestuurder $50 tot $100 uitgeeft aan een externe Apple CarPlay/Android Auto-box, zou dat geld kunnen gaan naar een upgrade van de infotainmentcomputer. Het zou niet erg duur moeten zijn, gezien het zo'n laag gespecificeerde unit is en de markt voor mobiele telefoons deze Android-computers waanzinnig goedkoop heeft gemaakt.