Leapmotor Forum banner

Opladen

210 views 6 replies 3 participants last post by  AotearoaLeapmotorC10  
#1 ·
Kia ora
Ik heb een probleem.
Ik heb een paar weken geleden een C10 gekocht en heb een probleem met opladen.
In mijn garage heb ik een 7kw EV-lader van Evnex (NZ en Australisch merk). De lader werkte vroeger op mijn Peugeot e2008 en laadde op 7kw, maar sinds ik ben overgestapt op Leapmotor, is het maximaal 1,4kw, ongeacht de vertragingsduur. Ik heb geen beperkingen met betrekking tot elektriciteitsprijzen en belastingen, en het energiebedrijf zegt dat het van hun kant geen probleem is.

Evnex heeft het volgende gezegd:

"Als ik naar de instellingen van de lader kijk, zijn er geen beperkingen van de kant van de lader; deze is ingesteld om 32A aan elk aangesloten voertuig aan te bieden.

De lader kan alleen stroom aanbieden aan het voertuig, maar kan het niet dwingen deze te nemen.

Ik heb de lader voor de zekerheid gereset en opnieuw opgestart, maar van onze kant lijkt het erop dat het voertuig slechts 6A aanvraagt. Kunt u alstublieft de AC-laadinstellingen van uw voertuig controleren en ervoor zorgen dat deze is ingesteld om op 32A te laden of dat de instellingen op maximaal zijn ingesteld?

Het lijkt erop dat het voertuig denkt dat het via een stekker met drie pinnen oplaadt en slechts 6A stroom van de lader aanvraagt, ook al biedt de lader 32A aan."


Dus mijn vragen zijn:

Heeft iemand anders dit probleem gehad?
Heeft iemand een oplossing gevonden, aangezien ik geen oplossing kan vinden, zeker niet in de app, de auto of de handleiding?

Alvast bedankt.
D
 
#2 ·
Kia ora
Ik heb een probleem.
Ik heb een paar weken geleden een C10 gekocht en heb een probleem met het opladen.
In mijn garage heb ik een 7kw EV-oplader van Evnex (NZ en Australisch merk). De oplader werkte vroeger op mijn Peugeot e2008 en laadde op 7kw, maar sinds ik ben overgestapt op Leapmotor, is het gemaximeerd op 1,4kw, ongeacht de vertragingstijd. Ik heb geen beperkingen met betrekking tot elektriciteitsprijzen en belastingen, en het energiebedrijf zegt dat het aan hun kant geen probleem is.

Evnex heeft het volgende gezegd:

"Als we naar de instellingen van de oplader kijken, zijn er geen beperkingen van de kant van de oplader; deze is ingesteld om 32A aan elk aangesloten voertuig aan te bieden.

De oplader kan alleen stroom aanbieden aan het voertuig, maar kan het niet dwingen deze te nemen.

Ik heb de oplader voor de zekerheid gereset en opnieuw opgestart, maar van onze kant lijkt het erop dat het voertuig slechts 6A aanvraagt. Kunt u alstublieft de AC-laadinstellingen van uw voertuig controleren en ervoor zorgen dat deze is ingesteld om op 32A te laden of dat de instellingen op maximaal zijn ingesteld?

Het lijkt erop dat het voertuig denkt dat het oplaadt via een stekker van drie pinnen en slechts 6A stroom van de oplader aanvraagt, ook al biedt de oplader 32A aan."


Mijn vragen zijn dus:

Heeft iemand anders dit probleem gehad?
Heeft iemand een oplossing, want ik kan geen oplossing vinden, zeker niet in de app, de auto of de handleiding?

Alvast bedankt.

D
Staat er een laadplan ingesteld in de Leapmotor APP?

Gebruikt u de kabel die bij de C10 is geleverd of is het een vaste lader?

Heeft u de load clamp geĂŻnstalleerd bij uw lader?
 
#6 ·
Heeft u een laadplan ingesteld in de Leapmotor APP

Gebruikt u de kabel die bij de C10 is geleverd of is het een vaste lader?

Heeft u de stroomklem geĂŻnstalleerd bij uw lader?
Bedankt voor uw reactie.

Ik heb de Leapmotor-app ingesteld op een tijdschema. Heb dit geprobeerd, evenals starten op verschillende tijden en ook gewoon starten via de EV-oplader-app.

Mijn EV-oplader is vast, heb de kabeloplader nog niet geprobeerd.

Ik denk niet dat ik een stroomklem heb, maar ik heb de EV-oplader ook gebruikt zonder apparaten zoals kachels, oven, drogers die gebruikt werden.
 
#3 ·
Kia ora
Ik heb een probleem.
Ik heb een paar weken geleden een C10 gekocht en heb een probleem met opladen.
In mijn garage heb ik een 7kw EV-lader van Evnex (NZ en Australisch merk). De lader werkte vroeger op mijn Peugeot e2008 en laadde met 7kw, maar sinds ik ben overgestapt op Leapmotor, is het gemaximeerd op 1,4kw, ongeacht de vertragingstijd. Ik heb geen beperkingen met betrekking tot elektriciteitsprijzen en belastingen, en het energiebedrijf zegt dat het aan hun kant geen probleem is.

Evnex heeft het volgende gezegd:

"Als we naar de instellingen van de lader kijken, zijn er geen beperkingen van de kant van de lader; deze is ingesteld om 32A aan elk aangesloten voertuig aan te bieden.

De lader kan alleen stroom aanbieden aan het voertuig, maar kan het niet dwingen deze te nemen.

Ik heb de lader voor de zekerheid gereset en opnieuw opgestart, maar van onze kant lijkt het erop dat het voertuig slechts 6A aanvraagt. Kunt u alstublieft de AC-laadinstellingen van uw voertuig controleren en ervoor zorgen dat deze is ingesteld om op 32A te laden of dat de instellingen op maximaal staan?

Het lijkt erop dat het voertuig denkt dat het via een stekker laadt en slechts 6A stroom van de lader aanvraagt, ook al biedt de lader 32A aan."


Mijn vragen zijn dus:

Heeft iemand anders dit probleem gehad?
Heeft iemand een oplossing gevonden, want ik kan geen oplossing vinden, zeker niet in de app, de auto of de handleiding?

Alvast bedankt.

D
Controleer of u deze optie hebt ingeschakeld - Safe Current Limit.
Dit beperkt uw laadsnelheid.

Image